Téma: rozcestník

Kde hledat další inspiraci?

Kde hledat další inspiraci?

Metodika výchovy k aktivnímu občanství

Svět okolo nás

Hlavní skautská metodika nejen ke stezce. Rozebírá, jak s tématy demokracie, občanství a světa v oddílech lépe pracovat. (Petr Klápště – Hříbek a kolektiv, 2008, Junák.)

Skautské odkazy

Metodika výchovy historií. Nabízí inspiraci skrze příběhy skautů, kteří utvářeli naše hnutí a bojovali proti útlaku. (Petra Kubíková – Tkanička a kolektiv, 2014, Skautský institut.)

Společně tvoříme svět

Nejnovější příručka výchovy k aktivnímu zájmu o vlastní okolí od autora našeho hlavního článku. (Jiří Zajíc – Edy, 2016, Národní institut pro další vzdělávání.)

Lidé v pohybu

Metodika pro práci s tématy uprchlictví a migrace. Do hloubky zkoumá, jak nakládat s kontroverzními tématy. (Eva Malířová – Dajda a kolektiv, 2016, Junák, Skauti na Zemi.)

Sbírka programů pro vlastní zážitky

Hry a výchova k občanské společnosti

Aktivity a simulační hry na zapojení občanů do rozhodovacích procesů. (Jan Činčera, Petr Klápště – Hříbek a Karel Maier, 2005, Bezk.)

Informace v pozadí, které je dobré znát

Průvodce po demokracii

Knížečka proslulého českého filozofa, přinášející zejména mladým lidem východiska k situacím a problémům, které demokracie řeší. (Erazim Kohák, 2002, Slon.)

Světový skauting

Strhující pojednání o skautingu coby výchově ke globálnímu občanství. Analyzuje současnou skautskou výchovu po celém světě. (Eduard Vallory, 2016, Junák.)

Internetové portály, poklad strhujících příběhů

Skautský institut / Zkušenost totality / Příběhy skautských pamětníků

Jedinečné projekty posledních let plné materiálu pro program i osobní inspiraci – skautskyinstitut.cz.

Centrum občanského vzdělávání/ Metodický portál výchova k občanství

Nabízí řadu různých metodik, programů nebo studií vhodných pro školy i pro oddíly – vychovakobcanstvi.cz.

Člověk v tísni / Jeden svět na školách

Široká nabídka videí a dokumentárních filmů s občanskou tematikou a s doprovodnými programy a metodikami pro lektory – jsns.cz.