Téma: anketa

Jak pracujete ve vaší organizaci s médii a internetem?

Foto: Zuzana Havlínová – Pipla

Karolína Musilová – Karča, Česká tábornická unie, Tábornický klub Boltuka

Všechny aktivity, které s dětmi v oddíle podnikáme, jsou motivovány snahou vychovat z nich samostatné a rozumně uvažující jedince. K tomu patří i umění „nenechat si věšet bulíky na nos“ a vědomí, že internet může být velká pomoc, ale i riziko. Tématům internetu a médií se věnujeme spíš nestrukturovaně, dosavadní praxe ukázala, že mnohem hlouběji se dostaneme, když si o nich s dětmi „jenom“ povídáme. Zkušenosti starších kamarádů v nich totiž většinou zanechají trvalejší dojem než cílená aktivita na schůzce.

Lukáš Wiesner – Colombo, Hnutí Brontosaurus

V Hnutí Brontosaurus sice sociální sítě a nová média využíváme, ale slouží nám spíše jen jako komunikační nástroj. Pomáhají nám při organizaci akcí: máme za sebou první ročník instagramové soutěže a využíváme je i při fundraisingu. Ovšem vzhledem k tomu, že se většina našich aktivit odehrává v terénu, kde je signálu často poskrovnu a spíše než suprového příspěvku na Instragram se člověk dočká prasklé obrazovky, svět internetu zatím není brontosauří prioritou.

Pavla Pokorná – Paša, Pionýrský tábornický oddíl Brabrouci

V naší organizaci se mediální výchově strukturovaně nevěnujeme, ale někteří vedoucí se o ni zajímají. Snaží se tak reagovat na aktuální dění, jako jsou například volby. Se staršími se v modelových situacích dotýkají témat jako vliv médií, reklamy a propagace nebo tématu konzumního života. Naše zkušenost je taková, že je často lepší si s dětmi obyčejně popovídat než vymýšlet speciální program.